Plany wyjazdowe 2016

W 2016 r. jedziemy na Wyspy Brytyjskie. Nie mamy jeszcze szczegółowego planu wyjazdu. Przyjęliśmy założenie, iż postaramy się odwiedzić wszystkie kraje na wyspach, a co z tego wyjdzie to się okaże.

Plany wyjazdowe 2014

Jakiś czas temu zapadła decyzja, że w tym roku udajemy się w przeciwnym kierunku niż zwykle. Północ! Jedziemy do jednego z najczęściej odwiedzanych przez motocyklistów miejsc w Europie - Nordkapp. Przylądek Europy często uważany za wysunięty najdalej na północ choć w rzeczywistości przylądkiem nie jest, gdyż miejsce to położone jest na wyspie połączonej ze stałym lądem podmorskim tunelem. Tak czy owak leży za kołem podbiegunowym i tam się właśnie wybieramy. A wybieramy się w terminie kiedy praktycznie przez całą dobę będzie tam dzień.

oto graficzne założenie naszego przejazdu
goo.gl/maps/ckrLg

Trasa wstępnie rozpisana jest na 11 etapów, ale jak zwykle w podróży będziemy około 14 dni.

Zwiastun wyjazdu
youtu.be/VkccOOenNEQ

Plany wyjazdowe 2013

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w bieżącym roku wybieramy się ponownie na wschód, aby tym razem dotrzeć do Gruzji. Mamy nieco odmienną koncepcję trasy niż w roku ubiegłym, która nie obejmuje dłuższej przeprawy promowej po Morzu Czarnym. Spotykamy się w Staszowie woj. świętokrzyskie skąd zamierzamy wyruszyć rano (powtarzam rano!!!) 29 czerwca w kierunku Słowacji następnie Węgry, Serbia, Bułgaria i Turcja, gdzie chcielibyśmy zobaczyć kawałek Istambułu. Dalej wybrzeżem Morza Czarnego do Gruzji. Z Gruzji powrót planujemy przez Rosję, jadąc albo od południowej strony Morza Azowskiego z krótką przeprawą promową do Kerczu, albo od północnej strony morza i dalej przez Donieck i Ukrainę. Bardziej prawdopodobna jest druga trasa ponieważ trasę od Kerczu do Polski już mamy za sobą.

Obecnie załatwiamy sprawy formalne związane z uzyskaniem wiz rosyjskich. Jeśli ktoś podejmował się tego zadania to wie, że nie jest to prosta sprawa i bez pośrednika, który zajmuje się tym zawodowo jest bardzo ciężko. My postanowiliśmy skorzystać z takich usług.  Po uzyskaniu wiz zamieszczę wskazówki jak to załatwić i namiary na pośrednika (o ile stanie na wysokości zadania).

W związku z działalnością sklepu "Motoakcesoria 1000 Miles" w trakcie podróży będziemy testować niektóre z przedmiotów, które można kupić w sklepe. Nasze własne opisy i opinie o tych przedmiotach zostaną umieszczone w relacji z trasy i w opisach przedmiotów w sklepie.
Na pewno przyglądać będziemy się:

- Interphone F5 firmy Cellular Line - www.sklep1000miles.pl/pl/p/INTERPHONE-F5XT-TWIN-PACK-2-URZADZENIA-W-ZESTAWIE/431

- spodnie tekstylne REBELHORN STRAP BLACK - http://motoakcesoria.sklep.pl/pl/p/SPODNIE-TEKSTYLNE-REBELHORN-STRAP-BLACK/443

- kurtka tekstylna Rebelhorn Desert -   http://motoakcesoria.sklep.pl/pl/p/KURTKA-TEKSTYLNA-REBELHORN-DESERT-BLACKGREY/465

- kufry SW-MOTECH Trax Evo - www.sklep1000miles.pl/pl/p/ZESTAW-KUFROW%2C-BMW-R-1200-GS-04-SILVER/491

W sezonie zimowym nasze motocykle zostały poddane naprawom i konserwacjom. I tak:

W żółtym GSie naprawie poddano całe przednie zawieszenie:

W szarym GS Adventure oprócz standardowych czyności serwisowych wymieniono zimering na wale korbowym - wymagało to trochę zachodu.

9 czerwca (niedziela ) żółty GS w ramach sprawdzianu autostradowego odbył wycieczkę Toruń - Sopot - Gdańsk - Toruń. Sprawdzono zachowanie przy prędkościach przelotowych rzędu ... Było ok. Pogoda dopisała. Trasa około 420 km.
Żóły GS ponadto dostanie nowe kufry aluminiowe wraz ze stelażami od SW - Motech. Oczywiście można będzie przeczytać jak się spisały.

Trochę się nadziało w sprawie wyjazdu od 9go czerwca. Po pierwsze mamy już wizy rosyjskie. Sprawa o tyle istotna, że decyduje o tym czy możemy jechać wyznaczoną przez nas trasą. Wizy jak wcześniej pisałem załatwiał pośrednik z Gdańska. Firma nazywa się Agile Project Menagment Europe - kontakt telefoniczny posiadam. Trwało to ponad miesiąc, ale jak tłumaczył mi człowiek z firmy, dlatego tak długo ponieważ nam się nie spieszyło. Twierdził, że ciągle mają zlecenia na już i niema powodu, aby mu nie wierzyć. Rozmawialiśmy w piątek 14go, że zaczyna się robić późno. Otrzymałem zapewnienie, że wizy będą na poniedziałek bo w tygodniu jakiś dzień jeszcze wypadł z urzędowania konsulatu i takie tam... byłem pełen obaw czy aby trafiliśmy na rzetelnego pośrednika. Niepotrzebnie. W poniedziałek zadzwonili, że wizy są i we wtorek zostały dostarczone przez kuriera. Żeby nie było problemów z terminami to dostaliśmy w tej samej cenie co tygodniowe, wizy miesięczne. Cena wizy ze wszystkim (a jest tego trochę) 450 zł. Zaletą pośrednika jest jeszcze to, że załatwia wizy na każdy region zamieszkania, bo trzeba wiedzieć, że przy załatwianiu wiz rosyjskich obowiązuje regionalizacja wg miejsca zamieszkania. Podsumowując - tego pośrednika wizowego można polecić.

Kolejna sprawa to dalsze przygotowania motocykli. Biały Gs Lusiego oprócz standardowego przeglądu, wymiany filtrów i oleju dostał nowe tarcze na przód. W małym GSie oprócz standardu wymieniono napęd i oponkę z tyłu, która na ukraińskim wyjeździe została zajechana dokumentnie.

Okazuje się, że w ostatnich dniach nastąpiły też zmiany w składzie wyjazdowym. Nie, nikt nie wypadł, a przybyło dwóch uczestników na część trasy. Koledzy z Enduro Team z Pakości, z którymi w ubiegłym roku przez kilka dni podróżowaliśmy wspólnie po Ukrainie postanowili do nas dołączyć i w tym roku na odcinku do Turcji. Jedzie Robert na BMW R1200GS Adventure i Tomek na Yamaha Super Tenere 1200. Musimy dograć jeszcze szczegóły spotkania i 29go czerwca rano - jeszcze raz podkreślam, że rano - w drogę.

Jeszcze jedno - Żółty GS zamiast plastikowych kufrów BMW dostał nowe SW-MOTECH wraz z wewnętrznymi torbami i o tym jak się spisują również będzie można przeczytać. Relację w zakładce Grand Tour zamierzamy rozpocząć od spotkania w Staszowie w dniu 28.06.2010 r.

W miniony weekend doszło też do awarii pompy hamulcowej w szarym GSsie. Przemek przed wyjazdem postanowił sprawdzić motocykl na trasie Legnica - Toruń - Legnica i padła pompa. Potem okazało się, że należałoby też przekładnie główną wymienić... Kosztowna sprawa przed wyjazdem w konsekwecji wyszła, ale już jest ok.

W menu głównym dodajemy nową zakładkę - Konkurs. Nie jest to nasz pomysł, a chłopaków z Enduro Team, który ma uatrakcyjnić śledzenie naszej podróży. Szczegóły w zakładce Konkurs -  www.1000miles.pl/page24.php - zapraszamy do zabawy.